Przejdź do treści strony
Wersja dostępna cyfrowo WCAG
9 °C
Edwina, Rosławy, Rozalii
piątek, 04 października 2024
Flaga Unii Europejskiej
  • ePUAP
  • BIP
Aplikacja mobilna Aplikacja mobilna
Samorząd
i mieszkańcy

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

 

  • Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.
  • Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.
  • Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

 

– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.

 

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

 

  • 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
  • +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
  • 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)

 

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.

 

TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.

 

Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).

 

W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

 

Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.

 

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:

1.png

 

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):

2.png

Opublikował(a): Dominik Musialik Data publikacji: 25-09-2024 07:49 Modyfikował(a): Dominik Musialik Data modyfikacji: 25-09-2024 07:50

Urząd Miejski w Toszku
ul. Bolesława Chrobrego 2
44-180 Toszek
tel.: +48322378000
e-mail:
Przewiń do góryPrzewiń do góry