Rekrutacja do Edukacyjnej Grupy Przedszkolnej w Akademii Kinder Centrum w Toszku
W grupie będą realizowane zajęcia zgodne z podstawą programową dla przedszkola z wykorzystaniem modułów Montessoriańskich: edukacja językowa, matematyczna, sensoryka, życie praktyczne, tańce i rytmika, język angielski, sport.
Warunkiem przyjęcia dziecka i zapewnienie przez cały rok szkolny 2016/2017 tj. do sierpnia 2017 r. opieki i edukacji jest fakt rozpoczęcia żłobka przed ukończeniem 3 roku życia.
Opłata za czesne będzie częściowo wsparte przez Program Resortowy „Maluch” oraz z dotacji Gminy Toszek w kwocie 225,50 zł mc w roku 2016.
Nabór do grupy prowadzony jest w sposób ciągły. Więcej informacji można uzyskać w Akademii Kinder Centrum, Gliwicka 26A, Toszek tel. 695 103 650 www.toszek.kindercentrum.pl
Serdecznie zapraszamy!!!
Pedagogika Marii Montessori - „Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później
w umyśle”
Maria Montessori traktowała dziecko i jego rozwój podmiotowo, a nie przedmiotowo. Liczyła się z potrzebami dziecka, nie ograniczając go zakazami czy też nakazami. Jej zdaniem dzieciństwo to bardzo ważny okres w rozwoju jednostki ludzkiej, w którym zachodzą wszystkie podstawowe procesy twórcze, nadające kształt osobowości. Wewnętrzna energia dzieci skłania je do ciągłej aktywności, poszukiwania i trwałego realizowania podjętych działań. To właśnie na tej spontanicznej i wszechstronnej aktywności dziecka Montessori oparła naukę i wychowanie.
Umysł dziecka, już od wczesnego okresu życia, „chłonie” mimowolnie i bez wysiłku informacje z otoczenia rejestrując je w podświadomości w postaci własnego obrazu świata. Dzięki występowaniu okresów szczególnej wrażliwości na dane rodzaje bodźców, dziecko łatwiej opanowuje określone umiejętności. W prawdzie są one przejściowe, ale daje to dziecku możliwość kierowania zainteresowania i aktywności na wielorakie przedmioty i treści, a co za tym idzie - opanowanie coraz to nowych umiejętności. Każdej wykonywanej przez dziecko czynności która musi towarzyszyć długotrwała koncentracja i uwaga oraz samo wykazanie przez dziecko chęci pracy (bez narzucania mu zadania z góry).
Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność.