Możliwość uzyskania z budżetu gminy dotacji celowej na prace przy zabytkach
Kto może ubiegać się o przyznanie dotacji celowej?
O przyznanie dotacji celowej może ubiegać się osoba fizyczna lub inna jednostka organizacyjna, w tym także organizacje pozarządowe (np.: fundacja, stowarzyszenie, związek wyznaniowy, wspólnota mieszkaniowa), posiadająca tytuł prawny do zabytku.
Jakie kryteria musi spełnić zabytek, by dofinansować prace przy nim realizowane?
Z budżetu Gminy Toszek może zostać udzielona dotacja celowa wyłącznie na zabytek, który łącznie spełnia następujące kryteria:
- znajduje się na stałe na obszarze Gminy Toszek,
- jest w złym stanie technicznym,
- posiada istotne znaczenie historyczne, artystyczne lub kulturowe dla mieszkańców Gminy Toszek,
- jest wpisany do rejestru zabytków.
Na jaki cel dotacja może zostać udzielona?
- sporządzenie ekspertyz konserwatorskich;
- przeprowadzenie badań konserwatorskich lub/i architektonicznych;
- wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;
- prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku.
Miejsce i termin składania wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków:
Wnioski należy składać osobiście w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Toszku (pokój nr 1 - parter) lub pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miejskiego w Toszku, ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-180 Toszek - w formie pisemnej na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do Uchwały nr XLVIII/2014 Rady Miejskiej w Toszku z dnia 17 września 2014 r. w terminie do dnia 15 września 2018 r.
O zachowaniu terminu złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Toszku, a nie data stempla pocztowego.
Więcej informacji można uzyskać w Referacie Organizacyjnym w Urzędzie Miejskim w Toszku (parter – pokój nr 8) lub pod numerem tel. (32) 237-80-17 lub 27, adres e-mail: org@toszek.pl .