Raport o stanie Gminy Toszek za rok 2018
Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506, dalej „u.s.g.”) organ wykonawczy gminy (burmistrz) jest zobowiązany przedstawić radzie gminy raport o stanie gminy za rok poprzedni, w terminie do dnia 31 maja każdego roku.
Raport o stanie gminy jest nową instytucją wprowadzoną nowelizacją przepisów samorządowej ustawy ustrojowej o charakterze sprawozdawczym, obejmującym podsumowanie działalności organu wykonawczego (w tym przypadku Burmistrza Toszka)
w roku poprzednim, w tym w szczególności sposób realizacji:
- polityk, programów i strategii,
- uchwał rady,
- budżetu obywatelskiego.
Przedmiotowy dokument został złożony do Biura Rady w dniu 31 maja 2019 r. oraz opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Toszek. Poniżej treść raportu o stanie Gminy Toszek za rok 2018.
W debacie nad raportem o stanie Gminy Toszek za rok 2018, która odbędzie się podczas sesji absolutoryjnej Rady Miejskiej w Toszku w miesiącu czerwcu br. mogą wziąć udział zarówno radni, jak i mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Toszku, za pośrednictwem Urzędu Miejskiego w Toszku (Biuro Obsługi Interesanta – pokój nr 1, parter) - zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy, a mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia.
Formularz zgłoszenia dla mieszkańca dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, a także w Biurze Rady w Urzędzie Miejskim w Toszku (pokój nr 21, I piętro) – wzór do pobrania poniżej.