Dodatek węglowy
11 sierpnia br. prezydent podpisał ustawę o dodatku węglowym i tego samego dnia opublikowano ją w Dzienniku Ustaw. Nadal jednak oczekujemy na podpisanie i ogłoszenie rozporządzenia określającego wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego. Niezwłocznie po jego publikacji poinformujemy Państwa o dacie uruchomienia punktu przyjmowania wniosków.
Wnioski będzie można składać do 30 listopada 2022 r., osobiście lub przez Internet. Gminy będą miały miesiąc na wypłatę dodatku od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
W naszej gminie obsługą dodatku węglowego będzie zajmować się Ośrodek Pomocy Społecznej w Toszku. Osobiście wnioski będzie można złożyć w specjalnie wyznaczonym Punkcie Obsługi Klienta mieszczącym się w Toszku przy ul. Zamkowej 1 (Salka Parafialna – I piętro, wejście od parkingu zamkowego).
Punkt będzie czynny:
Poniedziałek 8:00-15:00
Wtorek 8:00 -15:00
Środa 8:00- 15:00
Czwartek 9:00 – 19:00
Piątek 8:00 – 13:00
Wzór wniosku oraz sposób jego wypełnienia będą dostępne na stronie internetowej: www.ops.toszek.pl w zakładce – „Dodatek węglowy”.
Wniosek będzie można złożyć także za pomocą środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy e-PUAP, opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniając z wykorzystaniem profilu zaufanego. Przesłanie wniosku za pośrednictwem poczty e-mail nie jest uważane za złożenie wniosku drogą elektroniczną. Korzystanie z formy elektronicznej z pewnością pomoże usprawnić proces rozpatrzenia.
Jednocześnie informujemy, że z uwagi na bardzo duże zainteresowanie, w szczególności w początkowym okresie, może wystąpić konieczność oczekiwania w kolejce celem złożenia wniosku.
O wszystkich zmianach oraz terminie uruchomienia przyjmowania wniosków będziemy Państwa na bieżąco informować.